Šta je mentalna aritmetika SuanPan?

menSuanPan mentalna aritmetika je obrazovno razvojni program za isticanje potencijala dece uzrasta od 5 do 14 godina.

Tehnika SuanPan mentalne aritmetike predstvlja izvođenje osnovnih računskih operacija (sabiranje, oduzimanje, množenje i deljenje), koji ne uključuje nikakve fizičke i spoljašnje instrumente/uređaje, kao što su digitron, papir i olovka ili računar. Računanje se izvršava samo uz pomoć ljudskog mozga, korišćenjem moći misaonog procesa pri izvođenju matematičkih operacija. Program je, pored abakusa, podržan dodatnim testovima, vežbama pažnje, memorije i koncentracije i dramom na času (različitim prilagođenim stimulativnim igrama).


abakus_racunaljka

Abakus i matematičke operacije

Učenik SuanPan-a će moći da mentalno izračuna operacije slične navedenim, u vremenskom periodu od 3-5 sekundi:
148 + 43 + 69  – 34 + 126 – 79 + 57 – 132 = ?
468 / 36 = ?
790 x 18 = ?
6936 – 1326 = ?

Program počinje istovremenom primenom abakusa (računaljke) i auditivnog treninga, sledi mentalno usvajanje i postavljanje abakusa u mislima, što dovodi do misaonog izvođenja računskih operacija bez mogućnosti greške i to za vrlo kratko vreme.

Abakus mentalna aritmetika———-Auditivna aritmetika————-Mentalna aritmetika


Vežbe pažnje

Koncentracija se može poboljšati – počev od  prikladne sredine za učenje pa do zadataka koji podstiču dete da razmišlja. Jer koncentracija se vežbanjem može poboljšati i naučiti! Neke aktivnosti zahtevaju ogromnu preciznost ili duboko pažljivo razmatranje, što zahteva punu koncentraciju.
Koncentracija i pažnja su blisko vezane. Možemo reći da je koncentracija najintezivniji vid pažnje, ali pažnja uvek prethodi koncentraciji. Čim izgubite koncentraciju gubite nit sa onim što ste počeli da radite ili morate da radite sve ispočetka.


03

Drama na času

Dete sve uči kroz igru, ali pritom je važno naglasiti da nije igračka ono što potiče razvoj mozga, već je to iskustvo igre.


Razvoj svakog učenika se nadgleda i shodno tome pripremaju se periodični izveštaji. U toku kursa primenjuju se i mestimične provere usvojenosti gradiva, dok se na kraju svakog završenog nivoa primenjuju i testovi pažnje i koncentracije, višestruke inteligencije i stilova učenja.

Na mentalnu aritmetiku ne treba gledati kao na sredstvo uz pomoć kojeg će deca popraviti svoje ocene iz matematike. Treba je videti kao sredstvo koje podstiče način na koji se deca fokusiraju i razmišljanju, koje sjedinjuje i pojačava moć slušanja i razumevanja, koje predstavlja most između vizuelnog i imaginarnog, koje razvija brzinu i tačnost, pojačava koncentraciju, pojačava informativni proces i ulazi u srž zadatog problema.